Neformální systém právní pomoci SOLVIT zahájil informační kampaň pro podnikatele a občany. Cílem projektu je zvýšit povědomí o možnosti mimosoudního řešení administrativních potíží v zahraničí. České SOLVIT centrum se kampaní snaží podnikatelům a občanům přiblížit způsob, jak se mohou v evropském kontextu účinně bránit diskriminaci a porušování práv při uplatňování základu evropské integrace, tedy svobody volného pohybu osob, zboží, služeb a kapitálu.
V roce 2008 centrum SOLVIT obdrželo od podnikatelů a občanů 90 podnětů jak z České republiky, tak ze zahraničí.
SOLVIT působí v České republice téměř 5 let. Jeho úlohou je pomáhat klientům při řešení sporů s úřady ostatních států Evropské unie. Největší předností SOLVITu je rychlá a efektivní komunikace s úřady, které nesprávně aplikovaly evropskou legislativu. Důsledkem toho pak bránily občanům i podnikům využívat princip svobod vnitřního trhu EU. Zaštiťujícím orgánem nad centry SOLVIT je Evropská komise. Centra jsou součástí státní správy. Díky tomu disponující znalostí evropského i vnitrostátního práva a místních poměrů i specifik. V České republice je SOLVIT součástí Ministerstva průmyslu a obchodu.
„SOLVIT nabízí alternativu ke zdlouhavým a nákladným soudním řízením. Maximální lhůta k vyřešení problému je deset týdnů. Nespornou výhodou je, že podnikatelé a občané za rady SOLVITu neplatí žádné poplatky,” říká ředitel Odboru vnitřního trhu a služeb EU MPO Jan Hebnar.
Řešení konkrétního sporu je výsledkem spolupráce mezi SOLVITem země, ze které stěžovatel pochází, a SOLVIT centrem země, kde problém vznikl. Se správním orgánem, který neakceptuje pravidla evropského práva, komunikuje přímo zástupce SOLVIT centra.