Ministerstvo dopravy v minulých dnech na svých internetových stránkách publikovalo tiskovou zprávu, ve které hodnotí úspěchy českého předsednictví v oblasti dopravy. Dle ministerstva lez úspěch českého předsednictví v této oblasti spatřovat zejména ve vyjednání leteckého balíčku, silničního balíčku či revize programu Marco Polo. Současně ministerstvo upozorňuje na dosažená politické dohody k nařízení o evropské železniční síti zajišťující konkurenceschopnost nákladní dopravy. Velkou pozornost věnovalo české předsednictví též problematice bezpečnosti silničního provozu.V průběhu českého předsednictví došlo ke shodě nad dva významnými právními dokumenty, jejichž cílem je přispět k zefektivnění fungování vnitřního trhu Společenství a udržitelnému a bezpečnému rozvoji letecké dopravy. Oba právní předpisy reagují na aktuální nedostatky v oblasti uspořádání letového provozu a poskytování letových navigačních služeb, podporují vznik nových technologií a přispívají k dosažení rovnováhy mezi kapacitou letišť a vzdušného prostoru. Dále se ministerstvo dopravy výrazně angažovalo v rámci řešení nastalé finanční krize, a to také hlavně v oblasti letectví.

Dále české předsednictví, dle ministerstva, dosáhlo shody u silničního balíčku, který tvoří tři legislativní návrhy týkající se přístupu na trh a podmínek pro podnikání v oblasti mezinárodní nákladní silniční a autobusové dopravy. Tato opatření by měla usnadnit podnikání v sektoru mezinárodní dopravy.

Další shody bylo v průběhu předsednictví dosaženo také u revize programu Marco Polo II, což by mělo evropským dopravcům usnadnit čerpání finanční pomoci z prostředků EU určené na projekty, které zvyšují efektivitu nákladní dopravy a snižují její dopad na životní prostředí. Podstatnou součástí této revize je rovněž zjednodušení a urychlení administrativních procedur pro žadatele. Shoda byla také nalezena v případě nařízení o evropské železniční síti zajišťující konkurenceschopnost nákladní dopravy. Návrh stanoví pravidla pro zřizování nákladních koridorů a upřesňuje způsob jejich řízení a správy, plánování investic a řízení dopravy a kapacity. Cílem je zlepšit kvalitu služeb poskytovaných provozovatelům nákladní železniční dopravy, zvýšit konkurenceschopnost tohoto druhu dopravy a v konečném důsledku tak usnadnit převod přepravy zboží z přetížených silnic na železnice.

Výrazná pozornost ministerstva byla také věnována oblasti bezpečnosti silničního provozu, kde se podařilo dosáhnout dohody mezi Radou a Evropským parlamentem k návrhu nařízení o požadavcích pro schvalování typu motorových vozidel ohledně obecné bezpečnosti. Kromě výše uvedeného se ministerstvo zabývalo také problematikou využití inteligentních dopravních systémů v připravovaném Akčním plánu bezpečnosti silničního provozu na období 2011-2020. Dílčí prostor v rámci předsednictví byl věnován dále také mezinárodním aspektům dopravní politiky EU

Celou zprávu a podrobnější rozbor všech výše naznačených aktivit ministerstva v předešlém půlroce lze nalézt na internetových stránkách ministerstva dopravy.