Ministerstvo průmyslu a obchodu v minulých dnech publikovalo tiskovou zprávu, ve které hodnotí rok praktického užívání ohlášení nové živnosti nebo změny dosavadní živnosti pomocí elektronického systému, kterým je vybaven každý živnostenský úřad v České republice. Ministerstvo hodnotí praxi a dopady tohoto institutu jako velice úspěšné.Dle ministerstva systém podnikatelům usnadňuje vstup do podnikání a šetří čas, který by před zahájením podnikání strávili vyplňováním papírových formulářů a předávání údajů finančnímu úřadu, zdravotní pojišťovně, úřadu práce a správě sociálního zabezpečení.
Na základě výsledků prvního roku užívání tohoto systému ministerstvo podtrhuje, že v naprosté většině krajů se elektronické ohlášení živnosti a jejích změn stalo standardní procedurou, která z velké části nahradila papírové formuláře.
„Systém elektronického ohlášení živnosti se v prvním roce existence osvědčil. Začínajícím podnikatelům výrazně šetří čas nejen při vyplňování formulářů přímo na živnostenském úřadě, ale i v kontaktu s dalšími státními institucemi. Je to ukázka úspěšného kroku k další elektronizaci veřejné správy,“ uvedl ministr průmyslu a obchodu Vladimír Tošovský.
Celou zprávu spolu s přehledným grafem využití elektronického podání na živnostenských úřadech podle krajů za první rok fungování systému lze nalézt na internetových stránkách Ministerstva průmyslu a obchodu.