Úřad pro ochranu hospodářské soutěže uložil Ministerstvu školství, mládeže a tělovýchovy pokutu ve výši 70 000 Kč za porušení zákona o veřejných zakázkách. Ministerstvo postupovalo nesprávně v zakázce na „Výběr organizátora veřejných zakázek“. Proti rozhodnutí byl podán rozklad.
Zadavatel pochybil, když stanovil dílčí hodnotící kritérium „Kvalita, rozsah a úplnost nabízených služeb“ v rozporu se zásadou transparentnosti. Podkritéria totiž určoval až při hodnocení nabídek. Hodnocení nabídek je klíčovým prvkem v procesu přidělení veřejné zakázky, proto je na stanovení hodnotících kritérií kladen značný důraz. Jestliže se zadavatel rozhodne pro způsob hodnocení nabídek podle ekonomické výhodnosti nabídky, jak tomu bylo v šetřeném případě, měl by především dbát na vymezení obsahu dílčích kritérií hodnocení. Zadavatel je tedy povinen stanovit kritéria hodnocení v souladu s požadavkem transparentnosti tak, aby zájemci, kteří se rozhodnou pro účast ve veřejné zakázce, byli reálně schopni předložit konkrétní nabídky a mohli si předem vytvořit o způsobu hodnocení včetně obsahu jednotlivých kritérií dostatečnou představu. Obecně vymezené hodnotící kritérium je tedy nutné dále jednoznačně specifikovat a konkretizovat je již v oznámení o zahájení zadávacího řízení či v zadávací dokumentaci. Dalším nedostatkem bylo také to, že jedním z podkritérií hodnocení byl „Certifikát kvality ISO“. Tato položka by však měl náležet k technickým kvalifikačním předpokladům, nikoliv k hodnotícím kritériím.
Postup zadavatele v zakázce o objemu více než 5 mil. Kč mohl podstatně ovlivnit výběr nejvhodnější nabídky. Vzhledem k tomu, že s vybraným uchazečem již byla uzavřena smlouva, uložil Úřad zadavateli pokutu.